tisdag 25 augusti 2009

I AM NOT PREPARED TO BE STRONG

dagen har spenderats med skoluppgifter (som endå inte blev gjorda), datan och senare bästaste julia. vi picknickade i hennes soffa efter att jag hade mixtrat ihop lite olika bär jag hittat hemma i frysen. jag kände mej nyttigare än jag brukar.

jag gillar inte kvällar/nätter igentligen, det är då man tänker för mycket.
jag får panik av att ens tänka ordet framtid. framtiden skrämmer mej nog mer än allt annat. mer än falskhet och dumma människor med nästan. och tyvärr finns det allt för mycket falskhet i världen, speciellt mycket på denna ö tror jag.
jag förstår inte hur saker och ting kan ändras så snabbt. jag skulle vilja leva i världen "allting flyter på som om ingenting har hänt, för det har heller inte hänt nånting". där allting är som det alltid har varit och precis som det ska vara.

5 kommentarer:

  1. Gillar inte heller framtiden. Man får liksom leva för dagen och inte ha en aning om vad som händer imorgon. Och det känns som dom man vill ha svar från hur framtiden blir struntar i en, dom har viktigare saker för sig. Antia ringer mig aldrig fast hon säger det, när jag ringer henne har hon fortfarande inte fixat något av det hon sagt inte fixat handledare åt mig än. Dom från praktiken skulle ringt mig i fredags, det gjorde dom inte. Jag har ingen aning om hur det har blivit med något alls?

    SvaraRadera
  2. : exakt. idag ringde en från trobergshemmet ivf hon verkade snäll. Men anita har ju såklart fortfarande inte hört av sig om vem som ska bli min handledare från skolan.. och jag sku ju få domdär papprerna om yrkesprovet och sådant.. jävla skitskolan är vad det är!

    SvaraRadera
  3. Du har så rätt! Pratade med en kompis hemifrån igår och hon berätta massor med skit som hänt på Åland senaste veckorna. Jag är så glad att jag flyttat, här finns inget skit eller lögner.. Än så länge. Jag tror du också skulle må bra av att flytta bort och skaffa nya vänner som jag. Ha de bra!

    SvaraRadera
  4. sv: Laga! :D jag är med sugen men måste spara dom åt släkten som kommer och firar mig imorgon :(

    SvaraRadera

Bloggintresserade