torsdag 5 november 2009

Gården har blivit kall.
Det är snö,
det är som moln överallt


Snö, snö. snö. Jag gillar snö! Mitt dåliga humör lyckades försvinna när jag såg att det snöade. Det jag blev att fundera på är om jag vart lika glad för snön förra året, eller om jag bara blev äcklad och ledsen.

Och jag har spenderat början av denna dag med att "inviga" snön. Var ute och fotade lite (bilderna vill inte in på min data), fångade snöflingor på tungan, skuttade runt, rullade i snön, gjorde snöänglar och kastade snöbollar. Okej det finns inte jätte mycket snö än så länge. Därför måste jag vänta med att åka pulka och bara göra sånt man inte behöver jätte mycket snö för att lyckas med.

Jag lyckades få vinterkänsla på riktigt. Efter lite snörullning blir man blöt. Och när man kommer in måste man byta alla blöta kläder mot torra och varma. Man måste också krypa upp i sängen och värma sig med en kopp te. Och det är precis det jag gör nu!

Och förresten så åker jag till London med min familj imorgon. Vi kommer hem på tisdag och då hoppas jag på att det är massa, massa, massa snö!

2 kommentarer:

  1. Sv. Jo det är sant! men då är det ju bra att du tar ett år ledigt =D

    SvaraRadera
  2. låter mysigt tycker jag! :) london låter också mysigt!

    SvaraRadera

Bloggintresserade