onsdag 27 januari 2010

Sooner or later they all will be gone, why don't they stay young?


Någon slags depression är på väg, jag känner det
och det skrämmer mig, som fan!
Jag skulle inte orka jobba, bara skita i alla måsten.

Umgås, ha kul
och bara njuta av livet.
Men jag vet att livet, det funkar inte så.

Jag får panik av att jag måste jobba i sommar.
Jag vill jobba då, men samtidigt inte.
Jag vill ha pengar. Men helst av allt vill jag ju bara ha kul,
Leva livet,
innan det är för sent.

Jag blir rädd av att tänka på hur gammal jag är.
Ja, jag tycker att jag är gammal.
Det känns som om det här är mitt sista år för att ha kul.
Att jag sakta men säkert måste bli vuxen
och göra seriösa saker istället för det jag tycker är kul.

Kan man leva ett sådant liv?
Njuter dom vuxna av att ha heltidsjobb?
Är dom lyckliga?

Jag skulle inte vara det.
Jag skulle gå under om jag inte fick göra det jag älskar,
jag skulle ta självmord.

Jag gråter inombords när jag tänker på detta.
Forever young,
finns det?

6 kommentarer:

  1. Vet hur det känns. Jag tänkte på det häromdagen att fam man är ju pansionär snart jag kände mig gammal (höhö har tillochmed fått sittsår på höften._.) nej men jag vill inte bli äldre och jag börjar undra om de är såhär livet ska vara.. jobba och sen orkar man inte med mer måste sova hela satans 12 timmar för att vettigt orka med en arbetsdag.. ska faktiskt livet vara så tråkigt?! :( jag vill vara liten igen. känns inte bra när jag har panik för att fylla nitton.. och snrt ser alla en som "vuxen" de vill jag inte vara. Vill du träffas en stund ikväll? finns risk att jag somnar pampoff på gatan men risken tar jag!

    SvaraRadera
  2. Någonting som skrämmer mig, det är att man måste jobba för att få pengar till att göra saker. Men jobbar man så försvinner ju tiden (i detta fall sommaren) och går åt till att jobba; så då hinner man ju ändå inte göra det där man jobbade för att kunna göra.

    Jag tror du förstår.
    Jag hatar att man är så jävla beroende av pengar.

    SvaraRadera
  3. Grabben som aldrig blir gammal29 januari 2010 kl. 15:04

    Vad är du rädd för att bli för gammal för ?
    Man kan vara ung i sinnet hur länge som helst bara man vill och vågar :)
    Ålderskriser kommer och går.
    Jag t.ex tänker aldrig växa helt och hållet upp, när jag blir gammal (riktigt gammal typ 77 år) så vill jag kunna hoppa upp på en skateboard och bara susa iväg eller åka på en rattkälke med snöre efter bil och känna att man "still got it!" (och såklart ladda upp det på tuben ;) hah) man ska ha kul så länge man kan, och inte fundera på om man är för gammal för att göra något =)

    SvaraRadera
  4. man blir inte för gammal för att göra saker, man blir så gammal så man MÅSTE göra seriösa saker, som jobba osv. det vill jag inte. och förhoppningsvis kommer jag vara som ett barn i framtiden om jag lever då!

    SvaraRadera
  5. Grabben som aldrig blir gammal1 februari 2010 kl. 11:40

    aah det va så du menade, hmm låter ju besvärligt om det ska kännas så..

    SvaraRadera
  6. Förstår precis hur du menar och kul är det inte :/ Panik är bara förnamnet.. Vi ska fan passa på nu innan vi blir vuxna! Fyfan hur vi ska härjja :D

    SvaraRadera

Bloggintresserade